העדר קרקעות לבניה יחד עם מחירי הדיור אשר לא עוצרים הרחיקו את חלום בית עם גינה עבור זוגות רבים ורוכשים שונים. יחד עם זאת, הצורך בפיסת קרקע ומקום בו ניתן לשבת עם קרובים או בני משפחה מחוץ לדירת המגורים לא נעלם לשום מקום וכמעט בלתי אפשרי למצוא אדם אשר יסרב למרפסת מפנקת המהווה תחליף לא רע לחצר וגינה.

דגש מרכזי הניתן לבחירת הנכס או הנדל"ן בתהליך הרכישה הוא מיקום המרפסת, גודלה והמרחב שהיא נותנת לבעלי הדירה בלקיחת אתנחתא קלה ממרוץ החיים. אמנם, מרפסת אינה השיקול העיקרי והמכריע בבחירת דירה לרכישה אך מאידך לא ניתן להתעלם ממנה ופעמים רבות היא יכולה להשליך על כדאיות העסקה כולה.

במאמר זה נבחן ונראה אלו יתרונות מעניקה המרפסת על פני גינה וחצר ומהם הדגשים העיקריים אשר יש לשים להם לב בבחירת נדל"ן עם מרפסת.

 

יתרונות המרפסת על פני גינה וחצר – האם יש כאלה ועד כמה הם משמעותיים

אפשר להתווכח מה עדיף יותר, מרפסת או גינה אך אי אפשר להתווכח על מספר עובדות חשובות אשר מעניקות יתרון ממשי למרפסת על פני גינה וחצר. בין היתרונות הבולטים למרפסת על פני גינה וחצר ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  1. תחזוקה שוטפת וטיפול – נדל"ן עם גינה וחצר דורש טיפול מתמיד והוצאות כספיות לא מעטות. בעוד במרפסת אין כל צורך בריסוס, טיפול בצמחיה, גידור וכו' הרי שבגינה יש לוודא בתדירות גבוהה כי היא מטופל כהלכה, הצמחייה מרוססת ועוד פעולות רבות אשר נדרשות לביצוע בטיפול בגינה וחצר.
  2. עלויות כספיות – בעוד בגינה וחצר עלויות התחזוקה לרבות עלויות כספיות אחרות עלולות לעמוד על מאות שקלים בחודש, הרי שבמרפסת לרוב מעבר לריהוט אין כל צורך בהשקעה נוספת או תחזוקה שוטפת.
  3. מזיקים וחרקים – זהו לא סוד כי כאשר קיימת גינה וחצר יש לוודא כל הזמן כי מזיקים שונים אינם משוטטים בגינת ביתנו או פולשים לתוך מבנה המגורים. כאשר ברשותנו מרפסת ולא גינה הרי שבאופן טבעי קל יותר להתגונן מפני מזיקים אלו ולמנוע את כניסתם אל תוך הדירה או מבנה המגורים.

כפי שצוין קודם לכן, כאשר רוכשים נדל"ן שיקול קיומה של המרפסת או גודלה אינו הדבר המרכזי בתהליך הרכישה אך יחד עם זאת כאשר קיימת התלבטות בין רכישת בית פרטי עם חצר וגינה לבין דירה עם מרפסת, בהחלט לשיקולים אשר צוינו לעייל וכן שיקולים נוספים יכולה להיות משמעות. בסופו של דבר, יתרונות וחסרונות הם בעיני המתבונן ובחירת הנדל"ן המבוקש תעשה על בסיס שקלול כל הנסיבות הרלוונטיות.

 

 

מהם המאפיינים החשובים במרפסת אשר יש לתן להם את הדעת כאשר רוכשים נדל"ן

חשוב לציין כי למאפייני המרפסת בתהליך רכישת הנדל"ן אין כללים ברורים וכתובים וכי הדבר עלול להשתנות מרוכש לרוכש. יחד עם זאת, בין המאפיינים הבולטים אשר יש לשים להם לב בתהליך בחירת המרפסת כאשר רוכשים נכס או נדל"ן עולים הדברים הבאים:

  • מיקומה של המרפסת – ישנן מרפסות אשר ממבט ראשון תיראנה מושכות ומעניינות אך ככל ונבחן את מיקומן נבין כי תקופה ארוכה במהלך השנה לא ניתן יהיה לעשות בהן שימוש. מרפסות החשופות לרוחות או לפגעי מזג האוויר עלולות לצאת מכלל שימוש למשך תקופה ארוכה במהלך השנה.
  • גודל המרפסת – גודל המרפסת נובע מהצורך שלנו בה. ככל ואנו מעוניינים לערוך מפגשים חברתיים במרפסת או ארוחות משפחתיות אנו נרצה כי המרפסת תהיה גדולה מספיק להכיל את כל המשתתפים באירוע. יש לקחת בחשבון בבחירת גודל המרפסת גם את הריהוט שנרצה להניח בה וכן דברים נוספים אשר עלולים לגזול ממרחבה.
  • אופציות שהמרפסת מציעה – לרוכשים רבים מרפסת הבית יכולה לשמש אף כחדר שינה נוסף או כחדר עבודה. רוכשים אלו צריכים לקחת בחשבון את האפשריות שהמרפסת מציעה כגון סגירת המרפסת, חיבורים לחשמל וכו'.

 

תכנון מקדים עוד בטרם רכישת הנכס המבקש יכול לסייע רבות להצלחת העסקה

עסקת נדל"ן טובה ומוצלחת היא עסקה המסבה אושר לצדדים המעורבים בה בפרט לרוכשים. כאשר רוכשים נדל"ן או דירה חשוב להבין היטב טרם החתימה על חוזה הרכישה מה אנו מצפים לקבל מהנכס עצמו וכן איזו תועלת נוכל להפיק ממנו.

ככל ואנו נגיע לרכישת הדירה מוכנים וברורים, כך סיכויי הצלחת העסקה יגדלו ונוכל להשלימה על הצד הטוב ביותר ללא עיכובים וקשיים. פעמים רבות לצורך הבנה טובה יותר קבלת כל המידע הרלוונטי אודות הנכס אנו זקוקים לסיוע של בעלי מקצוע אשר יכולים לסייע לנו להבין טוב יותר מה אנו יכולים לרכוש בהתאם לדרישותינו והתקציב הכספי.

השפעת יתרונות המרפסת על תהליך רכישת הנדל"ן עצומה וגדולה. לא אחת, אנו לא באמת מבינים את ההשלכות של בחירת הנכס בעל המרפסת הטובה ביותר עבורנו והדבר עלול להסב לנו מאוחר יותר עוגמת נפש לא קטנה. מסיבה זו, מומלץ להיעזר במתווך נדל"ן אשר לו הניסיון, הידע והיכולת להתאים עבורנו את הנדל"ן הטוב ביותר בדיוק לפי דרישותינו ורצוננו. אל תתפשרו על שאיפותיכם, פעלו בתכנון וחוכמה וקבלו את הטוב ביותר המגיע לכם.