הרבה אנשים יאמרו מי צריך מתווך, למה לי לבזבז כסף עבור שירות זה ועוד הרבה סיבות לתרץ את הסיבה לא לפנות למתווך מקצועי בעת רכישת דירה. האמת היא, שמבחינת עלות מול תועלת ישנם יתרונות רבים לרכישת נדל"ן באמצעות מתווך אשר בסופו של יום יחסכו לכם לא מעט כסף וכאבי ראש.

 

זמן שווה כסף

מי לא שמע את המשפט, זמן שווה כסף או Time Is Money.

אכן, רוב רובם של רוכשי דירות ובמיוחד אלה שמחפשים דירה למגורים, עסוקים בשגרה היום יומית בין אם מדובר בעבודה ובין אם מדובר בטיפול בילדים כך שלא נותר להם הרבה זמן לבדוק נכסים ולהשוות מחירי עסקאות שנעשו באזור בו הם מעוניינים לרכוש דירה. בדיוק בנקודה זו, נכנס תפקידו של המתווך לתמונה אשר יודע להעריך את שווי הדירה הן מבחינת מצב הנכס והן מבחינת שווי עסקאות שנעשו באזור בשנה האחרונה או השנים האחרונות.

במילים אחרות, סיוע של מתווך ברכישת דירה, יקנה ללקוח נכס במחיר שמשקף את שוויו האמיתי בהתאם למצבו ובהתאם למחירי השוק. זהו לא סוד כי רוכשים רבים מבצעים עסקאות נדל"ן במחירים מופקעים אשר רחוקים מלהיות מחיר שוק רק בשל חוסר ההבנתם בתחום.

בעזרת מתווך תוכלו למצוא גם נכסים בעלי אפשרויות הרחבה כגון זכויות בניה וכן זכויות נוספות המשביחות את הנכס. כל מה שתצטרכו הוא פשוט לבקש מהמתווך למצוא עבורכם את עסקה האטרקטיבית בהתאם לנתונים שמסרתם לו. 

 

הכול תחת קורת גג אחת

מלבד מציאת הנכס והרצון לסגור עסקה, יש לנו את העניין של המימון (משכנתא) ועוד לא מעט פעולות בירוקרטיות ומשפטיות שצריך לבצע בעת רכישת נכס.

כך למשל, נרצה לדעת כי אין בנכס חריגות בניה וכן לדעת מהן הזכויות שלנו בנכס מבחינת הרחבות ופעולות אחרות. כמו כן, נרצה לקבל משכנתא עם רביות אטרקטיביות בפריסה נוחה וארוכה.

מתווך דירות, תמיד עובד עם מספר בעלי מקצוע מיומנים כגון עורכי דין לנדל"ן, יועצי משכנתאות, אדריכלים, שיפוצניקים, ביטוחי חיים ועוד.

כאשר אנו עובדים מול מתווך, הוא ידע להשיג לנו כלקוחות את בעלי המקצוע הטובים ביותר עבורנו מבלי שנצטרך לעשות סקרי שוק ובדיקות שונות אחרות אודות בעלי מקצוע נוספים הנדרשים לנו לצורך ביצוע רכישת הנדל"ן.

יש לזכור כי האינטרס של המתווך הוא שהלקוחות יהיו מרוצים וימליצו עליו לבני משפחה וידידים. לכן המתווך לא יתפשר על איכות בעלי המקצוע איתם הוא עובד ויספק לנו את הטובים ביותר שיש בתחום.   

 

מתווך וגם מגשר

לא פעם עסקאות נדל"ן מצוינות הן למוכר והן לקונה אך בשל סיבות כאלה ואחרות של אחד הצדדים עלולה העסקה להתפוצץ ולא לצאת לפועל.

הרבה פעמים מי שפועל כמבוגר האחראי בעסקת הנדל"ן הוא דווקא המתווך אשר יודע לגשר בין הצדדים ומפשר בניהם.  

 

האם אני לא יכול בכל זאת לרכוש דירה לבד

התשובה היא כן אך יש לקחת בחשבון כי תצטרכו לפנות בעיקר את משאב הזמן וגם אז לא בטוח שתקבלו את המחיר בגין רכישת הנכס המשקף את השווי האמיתי שלו. יש לזכור כי בעסקאות נדל"ן מדובר לעיתים בעשרות אלפי שקלים.

רק אם נתייחס לנקודה זו, נבין שהעלות תיווך היא זניחה ביחס לטעות בהארכת שוויו.

בנוסף, נצטרך לבדוק כי בנכס אין חריגות בניה או שעבודים כאלה ואחרים, פעולות שעל עורך הדין המלווה את העסקה לבצע. לא בטוח כלל וכלל כי אדם פשוט אשר אינו בקיא במלאכת הנדל"ן והבדיקות המשפטיות שיש לבצע טרם הרכישה יוכל לעשות את כל הפעולות האלה בכוחות עצמו.

חסכו לעצמכם כאבי ראש מיותרים ופנו למתווך אשר יסייע לכם לבחור את פיסת הנדל"ן התפורה בדיוק למידותיכם.